Yks, kaks ja kolme, nyt pärähtää Makun ämyreistä vahvaa ja ohraista kultaa. Aika matkata ohrapellolle ja nauttia sen antimista.

"Minut muistat kun ohrapellon luo jo kääntyy länsituuli", näin lauloi Tapani Kansa. On aika hypätä näille kultaniitylle Maku Brewing sointujen tahtiin.
 Barley Wine - Maku Brewing
( Sävel: Sting - Fields Of Gold/ Tapani Kansa - Kultaniityt)
(Verse)            
           Am                                     F
Kun mä kaadan sen, tulee ohut kuohuinen,
     F                         C
väri tumman ruskea.
       Am                             F          C
Mä muistan sen, tuoksut ohrasen,
       F               G         Am
Kun saavun ohraherkun luo.

Pellon laidalla, rakkautta lasissa,
Luona maltaisen herkun.
Mun käsissäni tämä kaunis ohrakas,
taipui kuin kulta tähkä.

Tuoksu viljainen ja makea,
 hieman viinainen
Otan huikan sen maltaisen.
Jäin luokse ohraherkun

Maku makea, alkoholia,
hieman rusinaa,
jälkimakuna hieman lakritsaa.
Luona ohraherkun

(Bridge)
F                                       C     
Mä mitään lupaa kevyesti 
F                               C
joskus käy ohrasesti, 
F                                    C
mä jo kohta rasautan sen.
                F  G              C
Käymme  ohraherkun luo,
                 F  G              C
Käymme ohraherkun luo
 
Lopputulema, lasissa rakkautta,
luona ohraviinin.
Minä juoksen taas, ostamaan
ohraherkun luo.

Kun mä kaadan sen, tulee ohut kuohuinen,
väri tumman ruskea.
Mä muistan sen, tuoksut ohrasen,
Kun saavun luo ohraherkun.
Kun saavun luo ohraherkun.
Kun saavun luo ohraherkun.


Hyvä olut, ehdottomasti nauti yksin ja rauhassa,
kaveriksi hyvää esim. emmentalia, gryeriä tai appenzelleriä. 

Mr. Olutämpäri

















Kommentit

Suositut tekstit