"Toi tyyppi on kyl ihan persikka", "camoon persikka älä viitti", näin jyväskylässä.

Aika maistaa persikkaa jalostettuna kenties parhaaseen muotoonsa. 
Jyväskyläläinen Panimoyhtiö X on laittanut persikkaa amerikkalaiseen pale aleen, voimaa tähän on kertynyt 5%. Kyllä maittaa kun persikkaista olutta suuhun laittaa - vai maittaako? 
Otetaan asiasta selvää.

Peach Please - Panimoyhtiö X



Oli kylmä ja pimeä syysilta, seisoskelin jääkaapin vieressä, mietiskellen mistä löytäisin palan aurinkoa? Olin kuulevinani rapinaa, tulikohan se jääkaapista?

Avasin kaapin oven, ja siellähän se ruskean pullon kaunotar heilui. "Peach Please", se sähäkällä asenteella minulle tuumasi. Minä siihen vastaten "mind If I do", ja korkkasin tämän persikkaisen alen.

Kaadoin olutta lasiin, ihaillen hennon ja vaalean vaahdon syntyä lasiin. Ilmassa leijaili hedelmäinen, hiivan sekoittama hento tuoksu, tämä lupaili minulle palaa aurinkoa. Innoissani tartuin lasiin ja kaadoin kellertävän sameaa olutta kurkkuuni. Makunystyräni täytti hedelmäinen, hieman hiivainen hyvin kevyt maku. Laiton silmät kiinni: oli kesä ja olin persikkapuun alla, kenties jossainpäin Jyväskylää.

Peach Please on loistava kaveri mausteiselle ruoalle. Kesällä toimiva raikas virkistys kuumaan päivään.

Mr. Olutämpäri

Kommentit

Suositut tekstit