Älä koskaan syö keltaistaista luntan, näin lentävä hollantilainen muistuttaa meitä talven kynnyksellä winter alen muodossa.

Kun otan käteeni tämän kiertävän hollantilaisen Ronald de Waalin winter ale pullon, en tiedä onko minulla kädessä loistavia elämänohjeita vai olutpullo.

Pullo antaa minulle toisen elämän ohjeen "never lick the Frozen pole", tämäkin tieto on tärkeä kunnon pakkasilla, ja senhän tietää hollantilainen, joka tänne pohjolaan on aikoinaan kodin tehnyt.
Nyt siis maistellaan lentävän hollantilaisen Belgiassa panemaa winter alea, vahvuudeltaan 5, 3%.

Never Eat The Yellow Snow - The Flying Dutchman Nomad Brewing 


Siinä me olimme, minä ja hän. Kylmänä, huurteisena ja tanakkana tämä talven herkkuale odotti minua siinä pöydällä. Katsoin pullon sinistä etikettiä, joka antoi minulle yksinkertaisen ohjeen: "never eat yellow snow". "Selvä", vastasin, koska näin olin vielä alkuillasta. 

Oli tullut aika korkata tämä keltakorkkinen herkku. Lasiini muodostui vaalea ilmava, mutta kestävä vaahto. "Kiitos vielä elämänohjeista", kiitin tätä lentävän hollantilaisen puhtaan tuoksuista winter alea. Katsoin tätä kuparin väristä ja sameaa olutta janoisin silmin. Ihailuhetken jälkeen laitoin lasin huulilleni, otin ison kulauksen, ja katkera, lämmin ja mausteinen maku täytti suuni. Näin tämä olutnautinto alkoi.


Never Eat The Yellow snow mukavan hieman lämmittävä panos, oikein oiva valinta kylmeneviin iltoihin.  

Mr. Olutämpäri


 

Kommentit

Suositut tekstit