Sieltä se kannon juurelta löytyi, metsänhenki itse.

Fiskarsin panimon tarina alkoi vuonna 2011 Vantaalla ja silloin nimi olikin Rekolan panimo, ja oluet tehtiin Mäntsälässä. Panimo muutti Fiskarsin ruukkiin, mutta juuret ovat lähiössä (mitä lie sekin tarkoittaa?). Nyt maistellaan Metsänhenki kuusenkerkkä -ale, jossa on metsän magiaa 4,5 % verran.

Fiskarsin panimon - Metsänhenki 4,5 %



Minä ja Metsänhenki

Kävelin pitkin poikin, 
havuista metsää tiheää. 
Kuuset ympärilläni havisi 
ja linnut korvaani lirkutteli.
Mättäälle minä istahdin,
Siitä minä sen löysin sen,
vierestä kannon juurelta.
Metsänhenki se minua odotteli,
mettänsä makeaa halusi se minun maistaa.
Minä toiveen toteutin 
ja kurkusta alas hengen kulautin,
maun maltaisen se minulle antoi.
Poistuin metsästä iloiten,
ehkä tapaamme jälleen kerran.

Muistiinpanot:

Vaahto: vaalea, ohut.
Väri: ruskea/punainen.
Tuoksu: mieto, mallasta.
Maku: mallasta, leipää, makeutta ja liukuu kuivaksi.

Fiilis: perus ok olut. Sopii metsäilyyn ja villisikamakkaran kaveriksi. 
 
Olutämpäri








Kommentit

Suositut tekstit